STOP……


…met zoeken naar sponsoring en ga op zoek naar de juiste match!

Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar, anders bent u niet op de pagina van Sponsortje.nl terecht gekomen, maar we willen graag even met u stil staan bij de reden van uw bezoek op deze site. De zoektocht naar sponsoring is vaak een lastig en tijdrovend traject, wat kunnen we doen om dit te vereenvoudigen? Van een schot met hagel naar een tikje op de schouder, dat is het advies.

Voordat u gaat beginnen zijn er een aantal vragen waarop u een duidelijk antwoord moet kunnen geven:

Bepaal de hulpvraag | wat wilt u bereiken?
Omschrijf uw kernwaarden | waar staat uw event, vereniging of organisatie voor?
Definieer uw product | wat wil je bereiken
Maak een shortlist van uw wensen | waar ligt de hulpvraag
Maak een shortlist van bijpassende bedrijven | welke bedrijven passen hier bij?
Verbind de betrokken partijen | creëer commitment
Bepaal wie-doet-wat | verdeel de taken.
Bepaal wat u kunt terug geven (activatie) | zorg voor voldoende content.

Als  u deze punten op papier heeft staan is uw sponsorpropositie gereed en kan de “match” gaan beginnen. U weet nu wie u “een tik op de schouder wilt geven” om te vragen om even mee te denken naar een goede en gerichte oplossing. Vaak denken we hierbij aan geld, maar ook de kant van kostenbesparing (bartering) moet niet worden vergeten!

Matchen is de manier om commitment te creëren, breng stakeholders bij elkaar en laat meedenken, bedenken en doen. De één met arbeid, de ander met producten of diensten en weer een volgende met financiële middelen zodat u gezamenlijk de wensen kunt realiseren!

18-02-2015 08:00

 

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *