Davis Cup


Davis Cup in Luik.

In opdracht van Scheepers Sport hebben we wederom een bijdrage mogen leveren aan de activatie van de Davis Cup ontmoeting tussen België en Kroatië. Helaas verloren de Belgen hun laatste en beslissende wedstrijd tijdens deze ontmoeting en mogen ze in september van dit jaar in het thuisduel tegen Brazilië proberen te handhaven in de wereldgroep. www.daviscup.com.

Performance Center


Vitasports Performance Center.

Het Performance Center van Vitasports breidt verder uit. En dat is goed nieuws voor alle tennistalenten in de regio. Jouw persoonlijke ontwikkeling staat centraal door trainingen op maat en een individuele begeleiding.

Het Performance Center werkt club overstijgend. Dit betekent dat je gewoon lid kunt blijven van je eigen club en aanvullend toptraining krijgt met andere talenten uit Breda en omgeving. Droom jij ervan een topper te worden? Dan is het Performance Center echt iets voor jou. Samen werken we aan jouw persoonlijke tennisdoel. Het Performance Center heeft de beschikking over 2 gravel tennisbanen en een eigen fysieke trainingsruimte in Breda. Toelating gebeurt op basis van selectie.

In de Davis Cup Finale


Sport76 speelde in de Davis Cup Finale!

De Davis Cup finale in Gent was een gigantisch spektakel. En Sport76 was erbij. Voor onze klant Scheepers Sportvelden was dit sluitstuk van de Davis Cup een mooie gelegenheid om de marketingmachine eens extra aan te jagen.

Zij mochten de gravelbaan aanleggen en wilde hier graag ’wat ruchtbaarheid’ aan geven. Dat is gelukt! Zo vermoeden wij sterk dat het geen tennisvereniging in België ontgaan is wie de baan mocht leveren. Sport76 bedacht het communicatieconcept en ontwikkelde een effectieve marketingcampagne in het hart van de doelgroep (en bij nog eens 39.000 tennisliefhebbers). Waarbij we de stand, een mailing, Facebook-actie en gimmick hetzelfde thema lieten uitdragen: op grond van ambitie! Typisch zo’n project waar ons sporthart sneller van gaat kloppen.

Ook ambities voor 2016? Spar eens met Sport76!

Innoveren in de sport


Sport76 is supporter geworden van Sport eXperience.

Sport eXperience is een vernieuwend programma dat StartUps ondersteunt bij het versterken en versnellen van hun business en de samenwerking met alle stakeholders stimuleert. Het programma signaleert én faciliteert technologische en sociale innovaties voor een vitale maatschappij. Sport eXperience is Nederlands eerste programma waar uitsluitend sport StartUps, coaches, bedrijven en belangenorganisaties innoveren en elkaar inspireren en aanjagen om waardevolle innovaties zo snel en succesvol mogelijk in de markt te zetten.

Vertegenwoordigers van onder andere AOMB, Babolat, Brooks, Sport76, Cervélo, KIVI, Playsight, Triple Double en YER helpen jou verder op weg. De eerste editie start op maandag 4 januari 2016! Ook benieuwd naar het programma? www.sportexperience.org

De winnaar is…


En de winnaar is…

Vrijdag 2 oktober vond de uitreiking van de eerste Bredase Business Community Award plaats. Ruim 250 bedrijven waren hiervoor aangemeld. Daarvan bleven in twee verschillende categorieën 5 bedrijven over. Sport76 zat bij de laatste 5 en mochten we ons op dit prachtige podium presenteren. Uiteindelijk niet de winnaar, maar wel trots op de nominatie. Dank iedereen voor het aandragen en de uitgebrachte stemmen!

De finale vond plaats in het NAC-stadion, een inspirerende setting. Wij voelden ons dan ook prima thuis in deze sportieve omgeving waarbij o.a. Justin Goetzee, algemeen directeur NAC, ons meenam in het voetbalbedrijf NAC en Berry van Nes van SuperRebel / GR8 Industries ons wist te boeien met tips en trics rond het fenomeen en het ’merk’ Max Verstappen.

Voor Sport76 een mooie thuiswedstrijd. Zoals bekend spelen we net zo makkelijk uit. In alle takken van sport, in alle windstreken…

On the move!


Sport76 is verhuisd naar de Triple O Campus in Breda.

In het Blushuis om precies te zijn, Unit 03.01, Reduitlaan 33. Een inspirerende plek waar een hoop energie vanuit gaat, en daar houden we van! Kom gerust eens langs. Kunnen we meteen sparren over wat sportsponsoring nieuwe stijl voor jouw organisatie kan doen. We voorzien mooie matches vanaf deze plek!

De finalisten…


We zijn nog niet heel lang bezig met Sport76, maar we beginnen toch al aardig op te vallen.

Met trots kunnen we melden dat we zijn genomineerd voor de Bredase Startup Awards en zitten bij de laatste vijf voor de “Business Community Award”.
Zie hieronder het bericht op de website van de organisatie:

De finalisten van “Breda Business Community Award” zijn bekend!

– Sport76
– KidsTime
– HUB88
– Mad Molly’s Irish Pub
– De nieuwe Winkel

5 bedrijven die binnen het Bredase zorgen voor verbinding door middel van een onderscheidend concept en ondernemende aanpak. Ze zijn lokaal zichtbaar en maken impact.
De winnaar wordt gekozen door de Bredase Business Community tijdens het ‘BCB-event: De Weg naar Succes’ event op 2 oktober in het NAC-Stadion.
meer info: http://www.bredastartupaward.nl

Corona


Hoe een sponsor de sfeer bepaalt bij Breda Future+.

Van 20 t/m 28 juni jongstleden is in Breda de achtste editie van Breda Future+ gehouden. Dit internationale tennistoernooi is al drie jaar op rij door de Internationale Tennis Federatie (ITF) beoordeeld als beste ter wereld.

Ook in 2015 verwachten we deze status weer waar te hebben gemaakt. Breda Future+ is gratis toegankelijk voor het publiek en trekt jaarlijks ongeveer 6.500 bezoekers. Daarnaast is het event met een compleet media team ook erg actief buiten de muren van het event. Zo wordt het nieuws dat op het event wordt gecreëerd succesvol naar buiten gebracht. Zowel online (Facebook, twitter, website) als offline (billboards, dagjournaals, een magazine, abri’s en via de lokale kranten).

Doordat Breda Future+ een gratis toegankelijk event is zijn we volledig afhankelijk van de inkomsten uit sponsoring. Daarom zijn wij als organisatie altijd op zoek naar verbeteringen waarmee we meer exposure kunnen genereren voor de sponsors.

We illustreren dit graag aan de hand van een mooi voorbeeld van het afgelopen jaar.

AB Inbev, in 2004 ontstaan uit een fusie tussen het Belgische Interbrew en het Braziliaanse AMBev is de grootste Brouwerijketen ter wereld en is altijd op zoek naar unieke exposure. Een van de merken die zij voeren is Corona Extra.

160815-corona-2

“Met Corona Extra hebben we een mooie partner gevonden die naadloos aansluit binnen de tennissponsoring” aldus Mike van Velzen, eigenaar van Sport76 en verantwoordelijk voor de organisatie van ’s Werelds beste Future tennistoernooi, Breda Future+.

Als official Partner van de ATP Tour is het dan ook niet vreemd dat AB Inbev Nederland en Sport76 hebben besloten om de exposure te zoeken voor Breda Future+ met Corona Extra in plaats van Jupiler.

Het resultaat? De “Corona Hotspot”.

Een markante plek in het promodorp met beachchairs, lounge meubels, coolboxen en al wat zo meer om de zomer in te luiden bij de bezoekers.

Het gevolg? Een vergroting van de afzet met 900% ten opzichte van 2014.  Daarnaast heeft een verbeterde routing ervoor gezorgd dat de sfeer op het event veel beter is geworden en de bezoekers ‘gedwongen’ worden om via het promodorp de tribunes te bereiken. “Hierdoor zijn ook de standhouders veel beter in beeld bij de bezoekers”. We verwachten dan ook dat in 2016 de samenwerking nog verder zal worden verbeterd en dat het aantal standhouders zal toenemen.

Naast de inzet van de “Corona Hotpot” hebben we ook via Social Media veel extra aandacht kunnen genereren. Daarnaast is er, ter verhoging van de afzet, voor het eerst een Breda Future Café georganiseerd. Een event met potentie. De bezoekers roemde de relaxte sfeer, mede mogelijk gemaakt door Corona Extra!

It’s all about the money!


Nederland zesde tenniseconomie van Europa

De totale omvang van de Europese tennismarkt wordt geschat op ruim 7,6 miljard euro (Van der Poel en Bakker 2015). De Nederlandse tennismarkt vormt hier met ongeveer een half miljard euro, zes procent van. Achter de grote landen uit West-Europa is het daarmee de zesde tenniseconomie van Europa.

De marktomvang van tennis in de Europese Unie is een bedrag dat is gebaseerd op de totale uitgaven van tennissers in Europa aan contributies, lessen, kleding en materialen, sporthoreca en reiskosten. Het bedrag is exclusief sponsoring en overheidsuitgaven. Geschat wordt dat dit bedrag wordt opgebracht door een totaal van bijna 25 miljoen tennissers in de EU.

Spanje, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn de ‘Big Four’ als het gaat om de tennismarkt in Europa (zie figuur). Samen geven tennissers in deze landen 5,4 miljard euro uit (71% van totaal). De Nederlandse tennismarkt is de zesde van Europa en heeft een omvang van 443 miljoen euro (6% van totaal). Inclusief overheidsbestedingen en sponsoring komt dit bedrag zelfs boven een half miljard uit (505 miljoen).

De marktomvang van het Nederlandse tennis is iets meer dan 0,06 procent van het Bruto Nationaal Product (BNP). In vergelijking met vrijwel alle andere Europese landen is de tennismarkt in Nederland relatief groot. Gemiddeld is de tennismarkt 0,03 procent van het BNP. Alleen in Spanje (0,10% van BNP) heeft de tennismarkt een groter aandeel in de economie dan in Nederland.

Bron: sportenstrategie.nl

STOP……


…met zoeken naar sponsoring en ga op zoek naar de juiste match!

Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar, anders bent u niet op de pagina van Sponsortje.nl terecht gekomen, maar we willen graag even met u stil staan bij de reden van uw bezoek op deze site. De zoektocht naar sponsoring is vaak een lastig en tijdrovend traject, wat kunnen we doen om dit te vereenvoudigen? Van een schot met hagel naar een tikje op de schouder, dat is het advies.

Voordat u gaat beginnen zijn er een aantal vragen waarop u een duidelijk antwoord moet kunnen geven:

Bepaal de hulpvraag | wat wilt u bereiken?
Omschrijf uw kernwaarden | waar staat uw event, vereniging of organisatie voor?
Definieer uw product | wat wil je bereiken
Maak een shortlist van uw wensen | waar ligt de hulpvraag
Maak een shortlist van bijpassende bedrijven | welke bedrijven passen hier bij?
Verbind de betrokken partijen | creëer commitment
Bepaal wie-doet-wat | verdeel de taken.
Bepaal wat u kunt terug geven (activatie) | zorg voor voldoende content.

Als  u deze punten op papier heeft staan is uw sponsorpropositie gereed en kan de “match” gaan beginnen. U weet nu wie u “een tik op de schouder wilt geven” om te vragen om even mee te denken naar een goede en gerichte oplossing. Vaak denken we hierbij aan geld, maar ook de kant van kostenbesparing (bartering) moet niet worden vergeten!

Matchen is de manier om commitment te creëren, breng stakeholders bij elkaar en laat meedenken, bedenken en doen. De één met arbeid, de ander met producten of diensten en weer een volgende met financiële middelen zodat u gezamenlijk de wensen kunt realiseren!

18-02-2015 08:00