On the move!


Sport76 is verhuisd naar de Triple O Campus in Breda.

In het Blushuis om precies te zijn, Unit 03.01, Reduitlaan 33. Een inspirerende plek waar een hoop energie vanuit gaat, en daar houden we van! Kom gerust eens langs. Kunnen we meteen sparren over wat sportsponsoring nieuwe stijl voor jouw organisatie kan doen. We voorzien mooie matches vanaf deze plek!

De finalisten…


We zijn nog niet heel lang bezig met Sport76, maar we beginnen toch al aardig op te vallen.

Met trots kunnen we melden dat we zijn genomineerd voor de Bredase Startup Awards en zitten bij de laatste vijf voor de “Business Community Award”.
Zie hieronder het bericht op de website van de organisatie:

De finalisten van “Breda Business Community Award” zijn bekend!

– Sport76
– KidsTime
– HUB88
– Mad Molly’s Irish Pub
– De nieuwe Winkel

5 bedrijven die binnen het Bredase zorgen voor verbinding door middel van een onderscheidend concept en ondernemende aanpak. Ze zijn lokaal zichtbaar en maken impact.
De winnaar wordt gekozen door de Bredase Business Community tijdens het ‘BCB-event: De Weg naar Succes’ event op 2 oktober in het NAC-Stadion.
meer info: http://www.bredastartupaward.nl

Corona


Hoe een sponsor de sfeer bepaalt bij Breda Future+.

Van 20 t/m 28 juni jongstleden is in Breda de achtste editie van Breda Future+ gehouden. Dit internationale tennistoernooi is al drie jaar op rij door de Internationale Tennis Federatie (ITF) beoordeeld als beste ter wereld.

Ook in 2015 verwachten we deze status weer waar te hebben gemaakt. Breda Future+ is gratis toegankelijk voor het publiek en trekt jaarlijks ongeveer 6.500 bezoekers. Daarnaast is het event met een compleet media team ook erg actief buiten de muren van het event. Zo wordt het nieuws dat op het event wordt gecreëerd succesvol naar buiten gebracht. Zowel online (Facebook, twitter, website) als offline (billboards, dagjournaals, een magazine, abri’s en via de lokale kranten).

Doordat Breda Future+ een gratis toegankelijk event is zijn we volledig afhankelijk van de inkomsten uit sponsoring. Daarom zijn wij als organisatie altijd op zoek naar verbeteringen waarmee we meer exposure kunnen genereren voor de sponsors.

We illustreren dit graag aan de hand van een mooi voorbeeld van het afgelopen jaar.

AB Inbev, in 2004 ontstaan uit een fusie tussen het Belgische Interbrew en het Braziliaanse AMBev is de grootste Brouwerijketen ter wereld en is altijd op zoek naar unieke exposure. Een van de merken die zij voeren is Corona Extra.

160815-corona-2

“Met Corona Extra hebben we een mooie partner gevonden die naadloos aansluit binnen de tennissponsoring” aldus Mike van Velzen, eigenaar van Sport76 en verantwoordelijk voor de organisatie van ’s Werelds beste Future tennistoernooi, Breda Future+.

Als official Partner van de ATP Tour is het dan ook niet vreemd dat AB Inbev Nederland en Sport76 hebben besloten om de exposure te zoeken voor Breda Future+ met Corona Extra in plaats van Jupiler.

Het resultaat? De “Corona Hotspot”.

Een markante plek in het promodorp met beachchairs, lounge meubels, coolboxen en al wat zo meer om de zomer in te luiden bij de bezoekers.

Het gevolg? Een vergroting van de afzet met 900% ten opzichte van 2014.  Daarnaast heeft een verbeterde routing ervoor gezorgd dat de sfeer op het event veel beter is geworden en de bezoekers ‘gedwongen’ worden om via het promodorp de tribunes te bereiken. “Hierdoor zijn ook de standhouders veel beter in beeld bij de bezoekers”. We verwachten dan ook dat in 2016 de samenwerking nog verder zal worden verbeterd en dat het aantal standhouders zal toenemen.

Naast de inzet van de “Corona Hotpot” hebben we ook via Social Media veel extra aandacht kunnen genereren. Daarnaast is er, ter verhoging van de afzet, voor het eerst een Breda Future Café georganiseerd. Een event met potentie. De bezoekers roemde de relaxte sfeer, mede mogelijk gemaakt door Corona Extra!

It’s all about the money!


Nederland zesde tenniseconomie van Europa

De totale omvang van de Europese tennismarkt wordt geschat op ruim 7,6 miljard euro (Van der Poel en Bakker 2015). De Nederlandse tennismarkt vormt hier met ongeveer een half miljard euro, zes procent van. Achter de grote landen uit West-Europa is het daarmee de zesde tenniseconomie van Europa.

De marktomvang van tennis in de Europese Unie is een bedrag dat is gebaseerd op de totale uitgaven van tennissers in Europa aan contributies, lessen, kleding en materialen, sporthoreca en reiskosten. Het bedrag is exclusief sponsoring en overheidsuitgaven. Geschat wordt dat dit bedrag wordt opgebracht door een totaal van bijna 25 miljoen tennissers in de EU.

Spanje, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn de ‘Big Four’ als het gaat om de tennismarkt in Europa (zie figuur). Samen geven tennissers in deze landen 5,4 miljard euro uit (71% van totaal). De Nederlandse tennismarkt is de zesde van Europa en heeft een omvang van 443 miljoen euro (6% van totaal). Inclusief overheidsbestedingen en sponsoring komt dit bedrag zelfs boven een half miljard uit (505 miljoen).

De marktomvang van het Nederlandse tennis is iets meer dan 0,06 procent van het Bruto Nationaal Product (BNP). In vergelijking met vrijwel alle andere Europese landen is de tennismarkt in Nederland relatief groot. Gemiddeld is de tennismarkt 0,03 procent van het BNP. Alleen in Spanje (0,10% van BNP) heeft de tennismarkt een groter aandeel in de economie dan in Nederland.

Bron: sportenstrategie.nl

STOP……


…met zoeken naar sponsoring en ga op zoek naar de juiste match!

Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar, anders bent u niet op de pagina van Sponsortje.nl terecht gekomen, maar we willen graag even met u stil staan bij de reden van uw bezoek op deze site. De zoektocht naar sponsoring is vaak een lastig en tijdrovend traject, wat kunnen we doen om dit te vereenvoudigen? Van een schot met hagel naar een tikje op de schouder, dat is het advies.

Voordat u gaat beginnen zijn er een aantal vragen waarop u een duidelijk antwoord moet kunnen geven:

Bepaal de hulpvraag | wat wilt u bereiken?
Omschrijf uw kernwaarden | waar staat uw event, vereniging of organisatie voor?
Definieer uw product | wat wil je bereiken
Maak een shortlist van uw wensen | waar ligt de hulpvraag
Maak een shortlist van bijpassende bedrijven | welke bedrijven passen hier bij?
Verbind de betrokken partijen | creëer commitment
Bepaal wie-doet-wat | verdeel de taken.
Bepaal wat u kunt terug geven (activatie) | zorg voor voldoende content.

Als  u deze punten op papier heeft staan is uw sponsorpropositie gereed en kan de “match” gaan beginnen. U weet nu wie u “een tik op de schouder wilt geven” om te vragen om even mee te denken naar een goede en gerichte oplossing. Vaak denken we hierbij aan geld, maar ook de kant van kostenbesparing (bartering) moet niet worden vergeten!

Matchen is de manier om commitment te creëren, breng stakeholders bij elkaar en laat meedenken, bedenken en doen. De één met arbeid, de ander met producten of diensten en weer een volgende met financiële middelen zodat u gezamenlijk de wensen kunt realiseren!

18-02-2015 08:00

 

Nog 24 dagen…


We zijn nog aan het inspelen, maar…….

Mogen wij ons alvast even voorstellen?

SPORT76 is de naam

En MATCHING IN MARKETING is wat wij doen. De juiste mensen samenbrengen daar gaat het om. En sportief als we zijn, willen we natuurlijk dat iedereen wint.

De sporter, het bedrijfsleven, de club, het evenement, de gemeente, noem maar op. We mixen en matchen door het hele land. Vanaf 5 januari gaan we officieel uit de startblokken! Nu al nieuwsgierig naar onze vernieuwende aanpak? Bel naar Mike van Velzen: 06-51093880.

Breda Future


Sinds 2012 zijn we betrokken bij de organisatie van de Breda Future.

Het beste ITF Futures toernooi ter wereld (Breda Future) zal ook in 2015 weer door Sport76 worden georganiseerd!

Huisstijl


De huisstijl voor Sport76

Is tot stand gekomen door intensieve samenwerking met een paar van onze mooie partners.
Een dikke dankjewel voor:

LaBals Communicatie
Klik&Steen
Madebytops

021114-huisstijl-2-1